Безкоровайна Ілона Андріївна – в.о. завідувачки відділення, лікар фізичної та реабілітаційної медицини.
Відділення відновлювального лікування надає реабілітаційні послуги у вигляді фізичної реабілітації, ерготерапії, гідрокінезотерапії, психологічної та логопедичної корекції.
Фізична реабілітація — це комплекс заходів, спрямованих на відновлення або покращення рухових функцій, сили, координації та витривалості у дітей.
У відділенні проводяться види фізичної реабілітації:
- Фізична терапія – терапія, яка фокусується на покращенні рухових навичок, сили, витривалості, координації та балансу.
- Механотерапія – цей тип терапії використовує спеціальне обладнання для допомоги дітям у розвитку рухових навичок та сили.
- ЛФК – це лікувальна фізкультура, яка використовується для загального зміцнення організму, покращення постави та координації рухів.
- Масаж допомагає розслабити м’язи, та покращити кровообіг, використовується як допоміжна методика.
- Ерготерапія — це напрямок функціональної реабілітації, який дозволяє дитині розвинути або відновити свою власну активність і незалежність у щоденній діяльності.
Залежно від віку дитини, ерготерапевт підбирає ті види втручання, які необхідні їй на даному етапі для досягнення максимальної самостійності та незалежності; враховуючи те, що у кожному віці є свої критерії самостійності.
Гідрокінезотерапія – це метод лікування і реабілітації, що передбачає виконання фізичних вправ у воді під наглядом спеціалістів. Цей підхід поєднує фізичну терапію з перевагами, які надає середовище води, допомагаючи зменшити біль, напруження та полегшити виконання рухів.
- М’яке навантаження на м’язи і суглоби. Вода зменшує тиск на опорно-рухову систему, що дозволяє виконувати вправи безболісно, навіть у випадках, коли вправи на суші викликають дискомфорт.
- Покращення координації та рівноваги. Стимулює роботу всіх груп м’язів, покращує вестибулярний апарат і розвиток моторики, що особливо важливо для дітей із затримками фізичного розвитку.
- Зниження м’язового напруження. Вода сприяє розслабленню, що полегшує реабілітацію для дітей із підвищеним тонусом м’язів, наприклад, при церебральному паралічі.
- Зміцнення серцево-судинної і дихальної систем. Дихальні вправи у воді покращують вентиляцію легень, збільшують витривалість та сприяють зміцненню серцевого м’яза.
- Психологічне розвантаження. Заняття у воді для багатьох дітей асоціюються з ігровою діяльністю, що допомагає знизити стрес і тривожність, сприяє емоційному комфорту та підвищує мотивацію до відновлення.
- Покращення загального фізичного стану. Завдяки регулярним заняттям у воді зміцнюються м’язи, покращується гнучкість, а також розвивається витривалість та силові показники, що є основою для подальшого успішного розвитку дитини.
Реабілітація мовленнєвої патології: проводяться заняття з логопедом-дефектологом дітям з різними порушеннями мовлення.
Основні завдання логопедичної роботи:
- активізація дітей до комунікації;
- розвиток розуміння зверненого мовлення;
- розвиток самостійного мовлення або альтернативної комунікації;
- подолання проблем утрудненого ковтання;
- міогімнастика – комплекс вправ для лицьових і жувальних м’язів, які знаходяться навколо зубного ряду і впливають на його формування;
- розвиток когнітивних функцій;
- запобігання вторинних порушень;
- надання консультацій батькам.
Психологічна реабілітація – важливий елемент комплексної реабілітаційної підтримки. Вона сприяє покращенню психологічного благополуччя, розвитку комунікативних та соціальних навичок, а також підвищенню самосвідомості та самовизначення дітей та дорослих.
Додаткові послуги для досягнення максимального результату фізичної реабілітації:
- фізіотерапія
- масаж
- лікувальні ванни
Медична реабілітація для дітей – це комплекс заходів, спрямованих на відновлення фізичних, психічних та соціальних функцій дитини, які були порушені внаслідок захворювання, травми тощо. Мета медичної реабілітації – допомогти дитині досягти максимально можливого рівня функціональної активності та самодопомоги. Реабілітація також допомагає дитині повернутися до нормального життя, навчатися та спілкуватися з однолітками.